Contact

Ons nieuwe bezoekadres

wordt binnenkort bekend


Contactpersoon​​
Wouter de Kuijper

Tel: (+31) 06-423 06 448

wouter@documedia.nl

Algemeen:

hallo@documedia.nl

  • Vimeo - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Facebook - White Circle

© 2019 DOCUMEDIA

ONS VERHAAL

JEZELF ZIJN IS HELEMAAL NIET ZO MAKKELIJK

Ken je dat moment dat je in de spiegel kijkt en jezelf niet meer herkend? Dat je de weg een beetje of zelfs heel veel bent kwijtgeraakt? Dat je op een bestemming bent aangekomen en realiseert dat DIT nooit jouw doel was van je reis.

HET BEGIN

Het einde van mijn studie aan de HKU in 2007 was het begin van mijn ondernemerschap. Ik was tijdens mijn studie al begonnen met mijn bedrijf DocuFilm. Mijn visie: De authenticiteit van documentaire combineren met de filmische schoonheid van fictie film. Kortom, DocuFilm. Tijdens mijn afstuderen maakte ik de documentaire Geen Zorgen Om Morgen. Betreft verhaal en gevoel zat ik heel dicht bij mijn droom. Dit soort films wilde gaan maken. Maar hoe? Met documentaires geld verdienen was destijds en nog altijd geen sterk verdienmodel.

Toch ben ik direct na mijn studie ben ik doorgegaan met DocuFilm en zijn ik en een vriend letterlijk in de garage van zijn vaders bedrijf begonnen. Het is cliché en romantisch tegelijk. De droom was er om samen mooie films te maken maar de financieel middelen voor een mooi kantoor niet. Vol passie begonnen we aan een avontuur met allebei ons eigen filmbedrijf. Vanaf het begin was het mijn bedoeling om films maken van, voor en over echte, leuke en authentieke mensen, bedrijven en organisaties. In zakelijke verhalen de persoonlijke kant belichten. Opvallen doe je immers door jezelf te zijn. Dat is altijd mijn visie geweest.

In 2007 aan het werk aan mijn droom om DocuFilm te realiseren.

Een screenshot uit de documentaire Geen Zorgen Om Morgen (2007)

Aan het filmen. (2008)

Foto van van mij in India. Voor research voor mijn droom: Een documentaire maken over het bijzondere leven van Frans in Varanasi (India) (2010)

DOCUMEDIA & DOCUFILM

In 2011 heb ik de naam DocuMedia toegevoegd aan DocuFilm zodat iedere naam zijn eigen doel en doelgroep heeft. DocuMedia heeft altijd het doel gehad om eerlijke en mooie films voor de zakelijke markt te maken. Zodat ondernemers op authentieke en krachtige wijze hun waarom kunnen overbrengen aan hun publiek. Met als gevolg dat onze klant als mens en ondernemer nog meer in hun kracht staan. Met DocuFilm maken we auteur gedreven films die mogelijk worden gemaakt door sponsoring en crowdfunding. Zo zijn we van 2012 tot en met 2018 druk bezig geweest met het produceren van de documentaire Blijf Geloven.

DE WORSTELING

DocuMedia heeft zijn oorsprong in de documentaire en wil ten alle tijden die authentieke kracht gebruiken in de films die we maken om deze via alle (sociale) mediakanalen te delen. Vandaar de naam. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ook wij hebben geworsteld met onze identiteit en verhaal. Weten wie je bent is één ding maar daar altijd naar handelen en dat communiceren hebben ook wij te weinig gedaan. Daarnaast valt het niet mee om je eigen verhaal te vormen en te vertellen. Al ben je nog zo goed om dat voor anderen te doen. Door de jaren heen hebben aan hele mooie verhalen en films gewerkt toch gebeurde het vaak genoeg dat we niet werkten volgens onze filosofie. Je moet jezelf dan ook wel eens kwijt raken om jezelf terug te vinden.

Een deel van de crew tijdens het filmen in 2012 voor de uiteindelijke documentaire Blijf Geloven.

Frans in zijn wijk Nagwa aan het rondlopen om met de mensen daar te praten en helpen met de alledaagse problemen.

Reizen

In 2018 zijn ik en Ilona (ja we zijn ook privé partner ;-) en onze dochter voor 4,5 maanden op reis gegaan. We wilden al heel lang op reis maar tussen het definitieve besluit en het vertrek zat slechts 7 weken. Snel een caravan gekocht, alles geregeld en gegaan. Ons doel was simpel; gewoon even zijn. Langs de west-kust van Europa naar het Zuiden door België  Frankrijk, Spanje, Portugal en wederom Spanje. De reis was een geweldig avontuur met mooie ontmoetingen met prachtige plaatsen en vooral inspirerende mensen. Afstand geeft ruimte tot inzicht.

KIEZEN

Door even een pauze en afstand te nemen van ons bedrijf voelden we bevestiging van dat wat we al wisten. Verandering dient zich lange tijd aan maar gebeurt uiteindelijk in een moment. Het eerste inzicht was dat we meer moeten uitkomen voor wie we zijn. Dat betekent meer delen wat we te vertellen hebben. Niet alleen wat we doen maar ook gewoon wat we weten. Onze kennis. En het tweede en belangrijkste inzicht wat we wel wisten maar niet voldoende toepasten. Wie kiest wordt gekozen. Wij willen gekozen worden om wie wij zijn als mens, bedrijf en omdat onze klanten geloven in onze manier van werken en verhalen vertellen. Wij werken op onze manier. En die is uniek. Net zoals iedere klant uniek is. Wij weten dus als geen ander hoe moeilijk het is om je eigen verhaal onder woorden te brengen en te verbeelden. Dus ook wij gaan weer verder met onszelf te zijn en nog betere, mooiere en meer inspirerende teksten, foto en films te maken die het vermogen hebben om de juiste mensen met elkaar te verbinden.